Torsdag

Torsdag och morgonpromenaden med sol, vitsippor och en rödboll...






Kommentarer
Postat av: Erika

Å så söta dom är! Men nu håller du Alf kopplad resten av denna vecka så det inte blir några missöden inför lördagen :p



Kram E

Postat av: Kicki

Hej!

Skönt att Alf blev bättre! Härliga bilder i vårsolen.

2009-05-07 @ 17:06:02
URL: http://kicki_a.blogtown.se
Postat av: Lina, Alih och James

Hej på er uppe i Norrland!



För att svara på din fråga så kan jag inte så jättemycket om gaskolik förutom om de vanligaste symptomen. För jag tror väl att vi snackar om samma sak, det är väl det man i USA kallar för bloat? Jag har alltid varit livrädd för att mina rottisar skulle få det, så var vi ute på en lång och mer krävande promenad eller träning av något slag har hundarna jämt fått äta efter promenaden (det gör jag även med James), och inte omedelbart efter promenaden utan vi väntar en liten stund. Det är ett tips som vi fick av vet i USA.



Har varit med om att Carlos (vår rottis som inte längre är med oss) skrämde bokstavligen skiten ur oss, hans mage svällde upp och han gick bara omkring och vankade och mådde rent ut sagt svindåligt. Det blev ilfart till Strömsholm och där fick han dropp och så fick vi spendera natten där .. och avvakta. Som tur var hade han varit ute och käkat en massa äckel i skogen så efter att han fått spy ur sig allt kvicknade han till :)... men jag var LIVRÄDD!!! Jo, har kört Alih i ilfart till vet i Los Angeles en gång också, men det var falskalarm den gången också, han hade käkat för mycket sand och druckit för mycket saltvatten när vi var till havet under dagen. hahaha. Så som mina rottisar jämt har släppt sig var/är det nog ingen större fara för gaskolik i dem. :) En blogg som jag är in på mycket (det är en tjej i USA som har den, hon har en GD) fick vara med om den skräckupplevelsen nyligen. Hennes hund blev opererad och mår nu bra, och hon skriver faktiskt på sin blogg idag om just denna hemska sak - BLOAT. Du kan ju kolla hennes blogg...hon kanske har något nytt att komma med.



http://www.erinvey.com/bark/



Är detta något som Alf varit med om tidigare? Usch, som sagt, jag lider med dig. När det kommer till ens hundungar så är man livrädd, speciellt eftersom de inte själva kan säga till vad det är som är fel. Hoppas verkligen att du inte behöver uppleva något liknande med Alf igen.



Kramar från Örebro.

2009-05-07 @ 18:32:27
URL: http://www.jaysblue.blogspot.com
Postat av: angelica

UNDERBARA bilder syster! du är bra duktig du... faast sen har du ju dom snyggaste modellerna också :)

2009-05-08 @ 20:25:27
URL: http://angelicatherese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback