Kvällsrutiner


Jag har mina rutiner på kvällen innan jag ska sova.. vissa tycker nog att jag beteer mig som en 70 årig tant som lyssnar på karlavagnen på p4 innan jag ska sova, :) medans jag lyssnar så läser jag bok eller löser korsord, kan tala om att man sover ovaggat.. för trött blir man.
I går på karlavagnen så handlade temat om.. I år ska jag... En kvinna ringde in och berättade att dom skulle bygga upp sitt och maken hus som brann ner till grunden för en månad sedan, hon berättade även att dom kom ut i sista sekunden men deras husdjur blev kvar, tre hundar och två katter... Ont i hjärtat gjorde det.. och det var då jag kom på att min brandvarnare ligger i städskrubben sönderdemolerad, dom batterierna räckte inte i tio år, dom höll i två månader.
Så en ny brandvarnare ska inskaffas.
Det roliga med karlavagnen är att dom som lyssnar och ringer in är i mellan 13 och 100 år, så alldeles ensam i min åldersklass är jag ju inte.
Och i kväll är temat Vett och Etikett.
Lite knäpp är jag... men braknäpp...

Och ni som har missat att vi har fått en super bra rock kanal... slå på radion!

Kommentarer
Postat av: angelica

haha jaa braknäpp är du då allt! meen karlavagnen är roligt att lyssna på! allt möjligt kan hända under sändningen... hörs snart, kram

Postat av: angelica

haha jaa braknäpp är du då allt! meen karlavagnen är roligt att lyssna på! allt möjligt kan hända under sändningen... hörs snart, kram

2009-01-07 @ 20:12:06
URL: http://angelicatherese.blogg.se/
Postat av: hemmahosmartina

Hahaa tyckte inte alls att det lät knäpp, mest gulligt av dig :)

Visst var lyktan fin?! Är så nöjd med den julklappen, nästan så att jag ska inhandla en till mig själv... Tänkta faktiskt på dig när jag köpte den, tror vi har ganska lika smak med tanke på dina otroligt vackra ljuslyktor. SÅÅ fina! Köpte den sista på nordljus, men de finns även på timrå gårdsbutik...



Förresten, chino täcke är på G....!

2009-01-07 @ 22:06:08
URL: http://hemmahosmartina.blogg.se/
Postat av: hemmahosmartina

Hahaa tyckte inte alls att det lät knäpp, mest gulligt av dig :)

Visst var lyktan fin?! Är så nöjd med den julklappen, nästan så att jag ska inhandla en till mig själv... Tänkta faktiskt på dig när jag köpte den, tror vi har ganska lika smak med tanke på dina otroligt vackra ljuslyktor. SÅÅ fina! Köpte den sista på nordljus, men de finns även på timrå gårdsbutik...



Förresten, chino täcke är på G....!

2009-01-07 @ 22:06:50
URL: http://hemmahosmartina.blogg.se/
Postat av: Ingela, Zeb och Indy

Jag tycker kvällssrutiner är ganska mysiga. Vi går alltid och lägger oss lite tidigare än vad vi egentligen behöver och så tittar vi på Tv en stund i sängen. Just nu är det TV-serien Jeeves och Wooster som rullar.

2009-01-08 @ 07:10:38
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com
Postat av: anna

gumman jag gör likadant när jag är hos min farmor.. karlavagnen är det bästa!!

vi saknar er massor också. PUSS

2009-01-08 @ 10:43:25
URL: http://annazelda.blogg.se/
Postat av: Kicki, Lava & Vegas

Ha ha ha... jag tycker du är supergullig!

2009-01-08 @ 12:15:54
URL: http://www.fyraben.com/Lava

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback