En fråga?


En fråga.... Hur mycket spenderar ni på hund/ar i månaden?
Karro har räknat lite vad mina grabbar har kostat nu i septeber...
Om vi först börjar med Alfs matkostnader per månad, han äter z/d allergi foder en säck är på 10kg och kostar 750:- och han äter som mest två säckar i månaden.....japp hela 1500:-
Cinos matkostnader är iof lite mindre han äter en säck j/d (som är för leder,14kg) och den går på 795:- och den räcker väldigt länge eftersom han även äter klass hundfoder.
Men då har vi ist Cinos andra kostnader som tex han tass problem nu, vet besök, medicinerna, kompresser, salvor, linder, tejp...ja ni fattar...
September månad har varit en dyr månad som ungefär har slutat på fyratusensjuhundranitiofem och då räknar jag bara upp det som står ovan.
Skulle kunna lägga ner hur mycket pengar som helst om det behövs..
Dom är ju mina allra bästa.
Slår ni familjen Larssons september utgifter?

Kommentarer
Postat av: Lisa

Nej. En Rut, en Gunda & en Tore slår inte ens 2 Larssons hundar. Makalösa pengar fast jag vet faktiskt en som lägger ner mer. Det är sant!





Jezuz.



Puss/L

Postat av: Judit

Shit. Intressant undersökning, jag ska sätta mig ner och räkna sen...återkommer med svar.



Kram!

2008-09-20 @ 12:38:20
URL: http://lattematte.wordpress.com
Postat av: Angie

OJ! Just för tillfället kostar väl Tia mig en halv fodersäck månaden - ca 250;- och sen lte bensinpengar för att träna/promenera osv på olika ställen :D

2008-09-20 @ 14:35:08
URL: http://www.tokigangel.blogspot.com
Postat av: Astronauten

Hej! Jag undrar om du skulle kunna tänka dig att ägna en minut åt att vara supersnäll mot mig och RÖSTA på mig och LÄNKA till mig i den här fototävlingen



http://microsites.nokia.se/6220/index.php?thanks=1#/grid/1/-1/votes/5185986



Vore hur snällt som helst och det skulle göra mig jätteglad! :D



PS. Du kan även vinna en mobiltelefon när du röstar :)

2008-09-20 @ 14:39:18
URL: http://astronautenochfrank.blogg.se/
Postat av: angelica

hmm jaadu vet inte riktigt vad santoz kostar oss i månaden... men vi är ju två som delar, oftast ;) men kanske 300 kr var, och då är mat och godis, grisöron, leksaker kansek till och med, m.m. inräknat.

men iof så vet jag inte vad peter betalar i försäkring varje månad, men tror det är väl runt 200-300kr.

kram! ha så skoj i munkbysjön!

2008-09-20 @ 15:18:52
URL: http://angelicatherese.blogg.se/
Postat av: Anna

JAPP vi slår er med hästlängder :P runt 40 000 den här månaden, eller jag kanske ska säga 15 000 efter att försäkringen tagit sitt men det ska väl förhoppningsvis bara vara en engångs kostnad..

saknar er!

puss å kram

2008-09-20 @ 19:24:09
URL: http://annazelda.blogg.se/
Postat av: Nina

Oj, ja det va inte illa det.



Ska göra en snabb räkning här nu då. Kan vara bra för mig själv också. :)



Diesel äter Eukanuba Senior large. Går väl 1 15 kilos/månad (husse å jag har ju delad vårdnad så allt blir halverat för oss). Säcken kostar dryga 500.-

Men så har jag var 5e gratis så då blir det ju ca 400.-/säck.

Försäkringen skulle kosta /mån 250.- (eller 125.- var)om den slogs ut på varje månad.



Summan blir då: 325.-/mån



Mer än så är det inte. Å jag som gnäller på att hans försäkring är hiskerlig!

Å att den är totalt 'onödig' då vi aldrig behövt använda den.

Så jag har en frisk å hälsosam hund som troligen kommer bli tusen år gammal :D



Inte avis på dina kostnader. Skulle inte kunna ha dina 2 med min inkomst. Tur man valt ras efter plånbok. S ;)

2008-09-30 @ 14:11:54
URL: http://lippan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback