Ja vad säger man...

För ca 3 timmar sen så hade jag några simpla frågor på hundsidan Vovve..
Jag frågade i deras forum om bla. om det finns någon "åldersgräns" för hanar när det gäller parning och hur man går till väga..
Ja nu i efterhand så ska man ju vara tyst, det är ju bara så.. På en timme hade jag fått 60 inlägg och nu har det gått lite mer än 3 timmar nu ligger det på 105 svar, iof så blev det mer som en debatt.. men ändå..Och nått påhopp, helt otroligt, det är ju inte så att jag ska genomföra allt i morron, funderingar får man ju tydligen inte ens ha. Och lära sig nått nytt det får man tydligen inte heller.
Vissa inlägg var vettiga medans andra hade inget stopp.. Dom gick så långt att dom kollade upp min hund via webtjänsten hunddata och gjorde sin bedömmning.
Det blev frågor kring Cinos korsbandsskada och hans höfter (som ligger på en bra/normal nivå) Angående korsbandsskadan så behöver det inte vara ärfligt eller hans korsbandsskada är inte ärfligt.
Vi människors korsband kan gå av när som helst, man kan tex trampa fel eller när man sportar, men där är det inget snack om att inte vi får "avla" vidare.
Frågor även om varför jag ville avla, var det för att jag ville ha nått ha "gosa" med, för att det va en rolig grej eller för att det skulle gynna mig ekonomisk? Ja alla ni som känner mig, skulle jag göra det för pengarna???
Och alla dessa frågor kring utställningsmeriter.. Ja och vad säger en utställning då? Bara det ytliga.
Jag tycker att den mentala biten är viktigare.. Ingen kan bedömma en/min hund hur som helst.
Visst är det bra med lite meriter som tex lydnad eller bruks.

Sen kan man kan rada upp en hel del andra fel/sjukdommar som tex ♥ fel, skelettcanser, ögonsjukdommar, diabetes, hudproblem o s v. Men det togs dock inte upp nått om, bara det lilla dom läste.
Ja ibland undrar man ju om vissa är riktiga....

Tur man är vettig själv och inte blir påverkade om vad andra tycker och tänker..

Nu är det sova som står på schemat.
I morgon är det middag & seans
Laddade tjejer?
Natti & Puss

Kommentarer
Postat av: Spiro

Jösses vilka idioter. Snacka om att de verkligen inte känner dig, då skulle de defenitivt inte gå på så hårt! Tror absolut att Cino skulle bli en superbrapappa! :o)

Postat av: Erika

Haha...joo, jag tror minsann att du skulle göra det för pengarna. PUCKON!
Jag är verkligen laddad för seans...roooligt!

Nu måste jag jobba vidare. Kram E

2007-10-10 @ 12:08:23
URL: http://orika.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback