På jobbet finns dessa ord, uppsatt på väggen

Om jag fick leva om mitt liv igen

Jag skulle våga göra fler misstag nästa gång
Jag skulle slappna av och ta det lungt
Jag skulle vara tokigare än jag varit i det här livet
Jag skulle ta färre saker på allvar
Jag skulle ta fler chanser
Jag skulle bestiga fler berg och simma i fler floder
Jag skulle äta mer glass och minder potatis
Jag skulle kanske ha fler verkliga problem,
men färre inbillande

För jag är en av dem som lever förnuftigt och klokt
Timme efter timme, dag efter dag
Visst har jag haft mina ögonblick,
Men om jag fick leva om igen skulle jag ha fler
Jag skulle faktiskt försöka att inte ha annat än ögonblick,
det ena efter det andra
i stället för att planera så många år i förväg, varje dag
jag är en av de människor som aldrig åker någonstans
Utan att ta med termometer, varmvattenflaska, regnrock och fallskärm

Om jag fick leva om mitt liv igen skulle jag
resa med mindre packning
Jag skulle börja gå barfota tidigare om våren
Jag skulle dansa mer
Jag skulle åka fler karuseller
Jag skulle plocka fler maskrosor

--------------

Skrivit av:
Nadine Stair, 85år
Louisville, Kentucky

Kommentarer
Postat av: Sarah

Tänkvärda ord...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback