Känslan


Igentligen så vet jag inte hur jag mår, allt är som uppoch ner vänt och bak och fram.
Känslan att förlora en som man älskar och känslan att nästan förlora en som man älskar, dom två känslorna på samma gång går inte att beskriva med ord, att uppleva dessa två känslor tillsammans är ett rent helvete.

Jag är tacksam och glad att jag fick ha min mormor i alla dessa år och att mormor fick leva det liv hon hade, även fast det skär i hjärtat och saknaden är fruktansvärd och overklig. Från att ha funnits vid min sida hela mitt liv till att inte finnas, gör så ont, min egna mormor....

Att nästan förlora min underbara älskade Alf var en fruktansvärd känsla, som jag aldrig mer vill uppleva, att ta dag för dag och inte förlora hoppet kändes svårt, ett liv utan han kan jag inte tänka mig, han är ju min lilla Alf, min lilla pralin.
Men vilken kämpe, så stark....är så otroligt stolt att ha denna valp så ni anar inte. Och vilken känsla att få han han hemma igen den känslan går inte att beskriva, att se lyckan när han tar upp sin favorit pip, lyckan att få mysa eller att bara få vara hemma.

Kommentarer
Postat av: Spiro

Kram på dig gumman!

Postat av: Ingela och Zeb

Det är så hemskt att förlora någon man älskar, när verkligheten blir skev och det inte finns ord för att beskriva vad man känner. Jag är så ledsen att du förlorat din mormor!



Vad underbart att lilla Alf är hemma igen! Jag hoppas han mår bättre nu och att du får ha honom hos dig i massor med år!



Stor kram från Ingela och Zeb

2008-06-14 @ 09:46:09
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com
Postat av: Kicki

Hej!

Jag är så glad att Alf är en kämpe, att han fått komma hem och är på bättringsvägen. Lisa har hållit mig uppdaterad och jag tänker på dig ofta.



Ledsen att du förlorat din älskade mormor...



Kram!



2008-06-14 @ 15:39:23
URL: http://www.fyraben.com/Lava
Postat av: Jenny

Åh gumman vad jobbigt.. Att förlora nån man står nära..

Kram

2008-06-14 @ 18:51:14
URL: http://solkysst80.blogg.se/
Postat av: Mia & Ninja

Hej!

Det var ett tag sen...jag ser att det hänt saker i ditt liv...man får själv känslan tillbaka när min mormor lämnade jordelivet och blev en ängel, det är jag säker på för hon var så nära mig:-)

Jag har undrat hur det har varit med din älskade pralin eftersom du skrev att han var dålig.

Vad var det och hur mår han nu ???

Kramar från oss

2008-06-14 @ 19:28:27
URL: http://www.idoninja.blogspot.com
Postat av: Nelly & Erika

Hej!

Har tänkt på er mycket ... Tråkigt att ni förlora mormor ... Skönt att höra att Alf är mycket bättre nu, hoppas han får vara frisk och kry i fortsättningen :D

SKöt om er och ha det gott!!!

2008-06-14 @ 19:44:40
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=gika
Postat av: Judit

Du vet var du har mig.

Kram!

2008-06-15 @ 11:17:20
URL: http://lattematte.wordpress.com
Postat av: Helen

Så vackert du skriver om sorg o saknad. Förstår precis vad du menar. Skönt att Alf får vara med dig ännu en tid, för tiden dom får vara med oss våra bästa vänner är tyvärr allt för kort även om dom blir 100 hundår.

2008-06-15 @ 15:55:32
Postat av: Lisan

Det var sååå skönt att få krama om dig & känslan att få hem dig & bägge grabbarna var otrolig. Alfe är en fighter, matte med...



Gladaste glada att ni nu är hemma!



PUSS/L, R & G

2008-06-15 @ 23:08:26
URL: http://www,krutrut.com
Postat av: Babben

Förstår att du haft det kanon jobbigt, saknaden efter din älskade mormor och sedan allt trassel med lill killen.

Men skönt att det börjar rätta tills sig nu.

Sköt om dej, kramar från mej

2008-06-18 @ 23:41:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback