Tisdags Historia


Sitter framför datorn och skickar bilder till Alfs bror
Scooby och inser vad
tiden går fort.
Tänk att Cino fyller 10 år om en månad och att Alf blir 2 i januari är för mig helt obegripligt.
Men när jag sitter och klickar igenom alla dessa bilder på Alf så är jag så glad att han finns i mitt liv.
När Alf var liten så köpte jag en bok, en skrivbok om hans alla hyss, för många hyss är det och ni skulle bara veta om allt han har gjort så han är nog ganska ensam om dom flesta. Tur att jag kan le åt allt nu.
Kommer ni ihåg när jag kom hem från jobbet och möts av detta eller när jag skulle åka till klubben och bilens vänstra blinkers har slutat fungera, när volymknappen på dvd var borta, när hatthyllan låg på golvet, eller när fotöljen i vardagsrummet låg uppochner i hallen, när jag kom hem och det låg macaroner över hela lägenheten, när glasvasen som stod på diskbänken helt plötsligt låg vid fönstret i vardagsrummet, eller när internet kabeln var av på mitten, eller när min säng var på väg ut genom sovrummsdörren och helt demolerad, alla gånger som sängmadrassen har legat i vardagsrummet, när ljuslyktan och dom vita trästolarna fick ett nytt utseende, eller när hemtelefonen låg i soffan och kastruller och bestick i sängen, när soffan, tvbänken och ena sängbordet fick en ny design, då jag öppnade dörren och hela köket och Alf var täckt i välling, alla gånger då Alf har öppnat garderoberna och kläderna ligger över hela lägenheten, när alla mina skor fick en stor låda att gömma sig i men som ändå lyckades ta sig ut.
Ja listan är lång.... men fy sjutton vad vi älskar denna lilla parv..
Visst borde alla ha en Alf Larsson.?

Kommentarer
Postat av: Krutrut-Lisa

Hahaha gud så jag skrattat, men jag vettefan om alla borde ha en Alf Larsson. Tänk efter ;-)... Nej för oss finns det bara en, en lill-larsson. Han räcker till oss alla!



KRAM LISAN

2009-09-22 @ 14:21:37
Postat av: Ingela, Zeb, Indy

Haha, ja att ha en påhittig gnagare är inte det enklaste, det vet jag också. Men de växer ju upp och lugnar ned sig och så här i efterhand går det att skratta =)

Postat av: Erika

Men det är ju det som gör Alf till Alf. Å tänk va tråkigt det hade varit utan Alf. Det jag tänker främst på är plurret från bryggan. Hela hunden, din kamera och jag hade kunnat hamna under bryggan. Bara för att du kastat fast min groda :)



Kram E

2009-09-22 @ 16:55:08
URL: http://orika.blogg.se/
Postat av: Tessan&Scooby

Å vad jag känner igen alla dessa bus, har en liknande pralin här hemma. Kan de vara ett släktdrag? ;)



Återigen STORT tack för alla kort idag :) Kram Kram

2009-09-22 @ 17:06:33
URL: http://my.opera.com/myScooby/blog/
Postat av: Annica

Hahaha, Alf är oslagbar med sina hyss. Men för mig räcker det att ha en Mollypolly på jakt efter något ätbart. Vet inte hur många gånger jag öppnat ytterdörren och mötts av synen att det minst har varit inbrott i lägenheten eller så har en bomb slagit ner. Men det har bara varit Molly som öppnat väskor och ryggsäckar, spridigt ut innehållet, ätit extra starka halstabletter, 4 kg kattorrfoder ena gången, 2,5 kg bantningsfoder nästa gång. 84 tuggpinnar smällde hon i sig vid ett tillfälle och när Cassandra katt hjälpte till att kasta ner en burk med 1 kg hundgodis så hade Molly inga problem med att käka upp det heller. För att inte tala om alla stearinljus och blyertspennor hon stoppade i sig som valp och unghund, smaskens. Så varje gång matte inte haft hjärnan inkopplad och gått ett extra varv runt lägenheten och kollat eventuella kvarglömda matförråd så har jag mötts av ungefär samma syn som när Alf bet sönder dunkudden. Hemma hos mig är det katterna som stått för sönderbitna kablar. Ändå älskar man de små liven trots allt de ställer till med. Eller kanske just därför?!

2009-09-22 @ 17:56:43
Postat av: Nilla

Jag säger som Tessan - det måste vara ett släktdrag! Alfs o Scoobys halvsyrra har ju tuggat sönder bäddmadrassen två ggr, öppnat byrån och tuggat sönder mitt syskrin och öppnat alla nålburkar (tack gode Gud för att hon inte skadade sig), slaktat x antal nallebjörnar, dödat husses sandaler (tack för det - de luktade pyton!) och tuggat sönder hans skärp, hämtat dyra keramikskålar till matbordet när vi suttit på konfirmationsmiddag osv. Haha som man skrattar så här i efterhand!

2009-09-23 @ 09:13:06
URL: http://myopera.com/NillaoFilippa
Postat av: angelica

hahaha jaaa vi älskar ju bara lilla alfi ännu mera :) bästa bästa killen (och busigaste) :)

alla borde få ha en alf.

kram

2009-09-23 @ 12:00:48
URL: http://angelicatherese.blogg.se/
Postat av: Monica

Ha ha, nu känns mina hundars hyss väldigt beskedliga i jämförelse med Alf's hyss =).

2009-09-23 @ 13:11:59
URL: http://www.andersson.zoomin.se
Postat av: Angie

Men Gud, kunde inte sluta skratta när jag läste. Fast jag förstår att det kanske inte var så jäkla roligt för dig just då :) Vi har varit rätt förskonade från sånt där, bara nån grej hos Fina som rykt - och det var när hon uppnått rätt vuxen ålder.

Han är iallafall charmig Alf! Ska DU ställa på Nordic iallafall?

Kram!

2009-09-23 @ 21:52:30
URL: http://www.tokigangel.blogspot.com
Postat av: Majsan

Men himmel.....och jag som har tyckt att Saga har varit en liten jäkel =)) Här ligger hon i lä, kan jag säga!

Men visst är det tur att man har dom!!

kram

2009-09-24 @ 09:31:13
URL: http://kito.se/majsan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback