Dygnet runt


Mina hundar är mitt allt,och vi är nästan som samansvetsande.
Det är väldigt sällan jag lämnar bort mina grabbar för att åka i väg, och åker jag så följer dom med. Med Cino har det hänt att jag har ordnat med hundvakt men dom gångerna kan jag räkna på handen och även räknat timmarna jag har varit borta. Alf har jag aldrig varit i från, aldrig lämnat bort.

Och när man väl ska göra någonting som om nån vecka och bara vara borta i 24 timmar så är det helt omöjligt,  visst kan dom följa med, men ibland är det skönt och bara tänka på sig själv och inte behöva stressa hem, och fundera på hur dom har det, för en viss stress blir det. Och jag lämnar inte bort dom till vem som helst, även fast dom är "bara" hundar för vissa så är dom inte det i mina ögon.
Jag kanske är löjlig, men så är jag...
Så även denna gång får dom nog följa med.
Hur gör ni när ni ska åka bort?


Kommentarer
Postat av: angelica

ja det är inte lätt att skaffa hundvakt. så är det nog för många... TUR som vi har det så har vi ju ingrid och janne som mer än gärna tar hand om santoz.. ska kolla upp midsommarhelgen om jag kan sova med killarna, om santoz kan vara hos ingrid och janne. isf kan jag nog. vi hörs senare. kram

Postat av: Caroline

Ja, Nova brukar vanligtvis vara hos mamma och pappa de gånger jag behöver hjälp... men sen så har hon ju även provat att sova över hemma hos Santoz och även hemma hos Kelly (Emelies vovve)...



Men mammahjärtat värker varje gång man lämnar bort henne, även fastän jag vet att hon har det huuuur bra som hellst! hihi





Kram Caroline

2009-06-10 @ 13:14:44
URL: http://princesses.blogg.se/
Postat av: Petra & Balder

Jag är precis likadana... lämnar inte bort hundarna i första hand, speciellt inte Balder. MÅNGA erbjuder sig att vara hundvakt men jag har HÖGA krav. Skulle oroa ihjäl mig. Elsa är hos mamma ibland om det skulle behövas, hon är så enkel och lättsam.

2009-06-10 @ 19:29:12
URL: http://balderbordeaux.wordpress.com
Postat av: Krutrutorna

Mina är alltid med. Som du vet.



Vart ska du?

2009-06-10 @ 19:38:57
URL: http://www.krutrut.com/
Postat av: Kicki

Kärringen mot strömen...

Mina hundar är hos mamma & pappa, svärisarna, brorsan, Lisa, Helen, Inga och Ullis. Hmmm, har jag glömt nån..? Och ibland när vi åker bort kan Thomas kusin(er) sova i vår lägenhet med hundisarna.

Men såklart är alla väl underrättade om diverse rutiner och fakta.

Utan detta underbara sociala nätverk skulle jag inte finna det lustfyllt eller praktiskt att ha hund. Tack och lov för dem! Vi som arbetar skift både jag och Thomas.



Kram och jag säger som Lisa... var ska du?

2009-06-10 @ 19:48:34
URL: http://kicki_a.blogtown.se
Postat av: Lina

Jag är precis lika töntig med mina hundar. Skönt å hör att jag inte är ensam. När vi bodde i LA (med våra två rottisar, Alih & Carlos) så lämnade vi ALDRIG bort dem. När jag åkte till Sverige för att hälsa på fick min sambo vara kvar hemma i LA, och när han åkte till sin familj i NYC var jag kvar hemma.... ja det vill säga om vi inte tog med dem på våra resor, för det gjorde vi ofta. Men till Sverige kunde de ju inte hänga med eftersom det var karantän som gällde fram till att lagen ändrades 2004. De enda människorna jag litar på när det kommer till mina hundar, är mina föräldrar(hundarna är deras barnbarn ;)). Men trots det så räcker en hand till för att räkna de gånger vi faktiskt lämnat James hos dem. Alih å andra sidan är ofta med dem när de är på landet, där får han vila och ta igen sig... något som inte alltid är så lätt när man har en ung och vild "bror". :)



Hoppas du får det bra på resan, med eller utan de håriga sönerna. ;)

Kram kram

2009-06-10 @ 22:24:23
URL: http://www.jaysblue.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback