Att sitta bakom galler


När Cino var liten så hade vi ingen kombi, han fick sitta i baksätet dom gånger vi skulle någonstans, det är på senare år som det är full utrustning med kombi, lastgaller och jeppe grindar när vi är på vägen.
Om ni aldrig har hört en dobermann sjunga så ska ni åka med Larssons för här är det livat med hög volym under landsvägarna, på motorvägen är det knäppt tyst.
I går när vi skulle iväg så "slant" Cino när han skulle hoppa upp i kombin så jag fick hjälpa han upp, i morse när vi skulle i väg till klisstugan så vägrade han hoppa upp, försökte med det ena och det andra men han stod som förstenad och vägrade, så Cino fick sitta i baksätet.. Och vet ni vad.. inte en ton, inte en melodi eller pip, han satt så nöjd och tyst i baksätet.
Har funderat många gånger hur det kommer sig att han gör så här och det enda jag kan komma fram till är att han har cellskräck bakom grindarna.
Cino opererade korsbandet 2006 men kom även hem med mindre tänder... åtta och en halv tand mindre, uppsväld nos, ny opererad och skräckslagen..
Att vakna upp groggy i en bur är nog inget Cino vill göra om och inget matte vill vara med om igen..
Så det kanske inte är så konstigt att vi sjunger i våran polo.. Inte så konstigt att matte är en höjdare på att slå lock för öronen..

Kommentarer
Postat av: Krutrut-Lisa

Åh sicken liten grej som kan förändra mycket! Jäkla Strömsholm! Nu blir det väl säkerhetsbälte för gamlingen?



Fast ska jag berätta nu att han sjöng minsann i mitt baksäte? Full hals & rätt i mitt öra. För sitta med tjejerna & deras brudbaciller... det var något han absolut vägrade! Ordentliga regler har han iaf, vackra svarten.



Puss

Postat av: angelica

ja det är så synd att han inte gillar det! men men han är ändå världens finaste bästaste och snyggaste cino! :) mosters kille.

kram nu ska jag göra mig i ordning, vi syns snart

2009-01-27 @ 10:36:51
URL: http://angelicatherese.blogg.se/
Postat av: Ingela, Zeb och Indy

Tjusiga Cino. Klart han vill åka ståndsmässigt i baksätet, inte sitta och trängas bakom lås och bom :)

2009-01-27 @ 16:11:58
URL: http://www.etthundliv.wordpress.com
Postat av: Anonym

ååå cino, han är ju för söt!! massa pussar å kramar från oss

2009-01-28 @ 16:50:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback