Måndags undersökning


Vid tre olika tillfällen så har Alf haft magsmärtor, det går långt i mellan (månader), men i går så var det dags igen, han står bara, vägrar ligga och kan inte riktigt slappna av. Jag gör det jag kan göra för att underlätta på alla sätt, ringer djursjukhuset i Ultuna, dom tror även det som jag tror, magsmärtor.
Men i går så diskuterade jag och en vet per telefon, vad det kunde bero på, hon sa att det kanske kunde vara gaskolik, och förklarade vad det innebär, visst har jag tänkt på gaser men inte så pass långt som fram till kolik.
Nu har vi nästan nyss kommit hem från ett ultraljud, det man kunde se av tarmen så var den bra, även leverna var bättre än sist men mycket gaser i tarmen, då förstärktes min tanke om eventuellt gaskolik och även ultraljudsvet. trodde ev. också på det.
Ett tusensjuhundrafemtion kronor fattigare och vi är hemma.
Så vad kan ni om gaskolik.. ? Karro ska i alla fall plugga....


Kommentarer
Postat av: Ingela, Zeb och Indy

Jag vet bara att tuggben kan orsaka gaser. Vad sa veterinären om gaskolik?



Lilla Alf, vad trist att han ska ha problem med sin mage.

Postat av: anna & zelda

hej mina vänner!! vi tänker på er i massor i alla fall, PUSS

2009-01-20 @ 07:53:02
URL: http://annazelda.blogg.se/
Postat av: Krutrut-Lisa

Vi drar en lättnandes suck & hoppas att det snart får räcka med magbekymmer på Alf.



Kram Lisa & doggar

2009-01-20 @ 15:00:00
URL: http://www.krutrut.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback