Dagboks noteringar från Strömsholm

Torsdag den 23:e November 2006

Resan ner hit till Strömsholm gick smidigt.
Jag & syrran kom ner ca 14.00, Cino hade tid 14.30 på djurkliniken. Klinikvetrinären Göran tog i mot oss, han förklarade lite, kände på Cinos knä & svarade på ALLA mina frågor.
Som förra gången vi va ner så fick vi ta med honom "hem" till vandrarhemmet.

Fredag den 24:e November 2006

Tillbaka 08.00
Inskrivning & vikt kontroll.
Fick även skriva på ett papper eller snarare en försäkran på att jag ska hämta ut Cino efter operationen & eftervården.
Åsså jag då.. som frågar om inte jag kan få ett lika dant papper som dom kunde skriva på så jag får tillbaka min hund...
Tydligen så händer det att folk lämnar in sitt djur men kommer aldrig tillbaka för att hämta dom.
Är människor knäpp eller ♥ lösa?????
På papperet så stod det även att om jag inte hämtar mitt djur efter 7 dagar efter vård så övergår djuret i Regiondjursjukhusets ägo.
Ingen risk hos Larsson iaf.

Även denna gång va det otroligt jobbigt att lämna Cino, nästan värre eftersom jag visste att jag inte skulle få träffa honom på så många dagar.

Men operationen hade gått bra, röntgen plåtarna som dom tog efter op så jätte bra ut.  Cino va väldigt tagen & sov fortfarande. Men Hemgång på måndag trodde han.
Vilken lättnad. =)
Oftast så tycker man att helgerna går i en rasande fart.. men inte denna... Denna va seg så seg..
En helg på ett vandrarhem med tv kanaler som 1:an, 2:an & 4:an.. Och när det är 25 till som vill se på tv.
Syrran & jag tog lite tripper till Västerås bla & fördrev tiden i massa affärer, så oftast så va vi helt slut på kvällarna.

På fredag kväll så hade syrran & jag en kavaljer på rummet vid namnet Frasse  =)
En liten terrier på 11 månader å så söt.... Hans matte skulle ut med kursdeltagarna så vi erbjöd oss att va hundvakt..

Lördagen den 25:e November 2006

Natt sömnen blev mer än 10 timmar innan syrran & jag vaknade. Ringde till djurkliniken & hörde hur det va med Cino. Sköterskan läste upp omvårdnads anteckningen att Cino hade varit ut & kissat & bajsat, ätit mat & druckit vatten men tempen ville han inte vara med om.. =) Benet va uppsvullet..
Vi skulle ringa tillbaka i morronbitti efter kl 09.00 - kanske vi får ta hem honom då...

Söndagen den 26:e November 2006

Ringde djurkliniken strax efter kl 9 i morse. Cino hade hemlägtan, Och vi fick ta hem honom.
Vi packade in allt i bilen, städade rummet & lämnade in nyckeln. Allt detta tog ca 30 minuter innan vi va på djurkliniken.
Åsså visade det sig att på morronkvisten så hade Cino bestämmt sig för att åka hem, genom att försöka gnaga sig ut ur buren. Så det hela slutade med MASSA nya skador som jag tycker så här i efterhand va totalt onödiga & hade inte alls behöva hända. Cinos skador blev 2 ½ tand mindre & en regält uppsvullen nos. Det såg inte trevligt ut. Känner att jag blir mer & mer arg ju längre timmarna går... Men det tar jag hand om i veckan som kommer..
Nu är vi äntligen hemma, resan hem gick lika bra som ner.. Är ledig nu måndag & tisdag och det kommer nog att behövas.. Håller tummarna att rehabliteringen kommer att gå bra..
Nu är det dax & gå ut på en 3 minuters pinkis. =)

Kram påer!

Kommentarer
Postat av: Spiro

Härligt att allt gick bra där nere! Krama vovven från mig! :o)

Postat av: Hello

Shit alltså vilken resa!!
Du gör det bra, och vilken tur att Ange var med som stöd! Kram på er alla 3!!

2006-11-27 @ 08:08:26
Postat av: Barbro

Ja det var mycket klantigt av dom där nere, stå på dej o låt dom betala för dom nya skadorna, reparation/lagning av dom trasiga tänderna.
En puss på nosen från mej

2006-11-27 @ 20:55:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback